Загальні положення
Колективний договір між адміністрацією комунального закладу «Маріупольська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 23» і комітетом профспілки працівників освіти школи укладено відповідно до Законів України „Про колективні договори й угоди”, „Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності”, чинного законодавства України, положень Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК профспілки працівників освіти і науки України, регіональної угоди між управлінням освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації та Донецьким обласним комітетом профспілки працівників освіти і науки України.
Положення цього колективного договору діють безпосередньо і є обов’язковими для дотримання адміністрацією, працівниками школи та профспілковим комітетом.
Даний договір укладено з метою регулювання соціально-економічних, виробничих і трудових відносин, включає зобов’язання сторін, які його уклали, на створення умов для підвищення ефективності роботи школи, реалізації на цій підставі професійних, трудових та соціально-економічних прав і інтересів працівників.
Розділ 1. Мета заключення колективного договору
1.4. Сторонами колективного договору є:
– адміністрація комунального закладу «Маріупольська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 23» (далі – ЗОШ № 23) в особі директора Погорєлової Тетяни Василівни, яка представляє інтереси власника і має відповідні повноваження;
– профспілковий комітет (далі – ПК), який відповідно до ст. 247 КЗпП України представляє інтереси працівників Маріупольської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 23 в галузі виробництва, побуту, культури в особі голови ПК Добровольської Людмили Савеліївни.
1.5. Директор Маріупольської ЗОШ № 23 визнає ПК єдиним повноважним представником усіх працівників ЗОШ № 23 в колективних переговорах.
1.6. Сторони зобов’язуються дотримуватися принципів соціального партнерства: паритетності представництва, рівноправності сторін, взаємної відповідальності, конструктивності й аргументованості при проведенні переговорів (консультацій) щодо укладення колективного договору, внесення змін і доповнень до нього, вирішення усіх питань соціально-економічних і трудових відносин.
1.7. Положення цього колективного договору діють безпосередньо та є обов’язковими для дотримування адміністрацією, працівниками та ПК.
Розділ 2. з соціально-економічних питань
2.1. Адміністрація зобов’язується:
2.1.1. Забезпечувати ефективну діяльність школи, виходячи з фактичних обсягів фінансування, та раціональне використання позабюджетних коштів для підвищення результативності роботи школи, поліпшення становища працівників.
2.1.2. Забезпечувати розвиток і зміцнення матеріально-технічної бази ЗОШ № 23, створення оптимальних умов для організації навчально-виробничого процесу.
2.1.3. Застосовувати засоби матеріального і морального стимулювання якісної праці.
2.1.4. Здійснювати прийняття на роботу нових працівників лише у випадках забезпечення повної продуктивності зайнятості працюючих, і якщо не прогнозується їх вивільнення на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП України.
2.1.5. Відповідно до замовлень забезпечити працевлаштування в школі випускників педагогічних навчальних закладів за отриманою спеціальністю.
2.1.6. Забезпечувати наставництво над молодими спеціалістами, сприяти їх адаптації в колективі та професійному зростанню.
2.1.17. Забезпечити своєчасне (не рідше 1 разу на 5 років) підвищення кваліфікації педагогічних працівників, гарантуючи їм при цьому збереження середньої заробітної плати.
2.1.18. Розподіл навчального навантаження здійснювати за погодженням з ПК. Попередній розподіл навчального навантаження на наступний навчальний рік проводити в кінці поточного навчального року, про що повідомляти працівників невідкладно.
Не обмежувати обсяг навчального навантаження максимальними нормами.
Навчальне навантаження менше тарифної ставки встановлювати лише за письмовою згодою працівника, або попередивши його за два місяці.
Передавати уроки мистецтва, музики та співів, фізкультури в початкових класах спеціалістам лише за згодою вчителя початкових класів.
2.1.21. При складанні розкладу навчальних занять забезпечити оптимальний режим роботи:
– для жінок, які мають 2-х та більше дітей віком до 14 років;
– для працівників, які поєднують роботу з навчанням.
2.1.22. Вільний від навчальних занять день для методичної роботи надавати керівникам методичних об’єднань і вчителям, які мають навантаження обсягом менше ставки, іншим працівникам, у т. ч. похилого віку, виходячи з умов.
2.1.28. Не вимагати від працівника виконання роботи, яка не обумовлена трудовим договором і посадовою інструкцією.
2.1.29. Загальні вихідні встановлюються в суботу та неділю.
Відпустки
2.1.32. Графік щорічних оплачуваних відпусток затверджувати за погодженням з ПК не пізніше 10 січня поточного року і доводити до відома працівників.
2.1.33. Встановити щорічну основну відпустку для:
- педпрацівників - 56 календарних днів;
- технічного персоналу - 24 календарних дня;
(прибиральниця, гардеробниця, двірник, сторож, робітник по обслуговуванню шкільної будівлі, лаборант)
- завгоспа - 28 календарних днів
2.2. Профком зобов’язується:
2.2.2. Сприяти дотриманню трудової дисципліни та правил внутрішнього трудового розпорядку.
2.2.5. Оздоровлювати в таборах відпочинку дітей працівників школи.
2.2.6. Сприяти упередженню виникнення трудових конфліктів.
Сторони угоди домовились про таке:
– встановити у ЗОШ № 23 5-денний робочий тиждень;
– надавати відпустки без збереження заробітної плати або з частковим збереженням лише за наявності особистої заяви працівника;
– надавати додаткові відпустки за ненормований робочий день працівникам (додаток 2).
Розділ 3. забезпечення зайнятості
3.1. Адміністрація зобов’язується:
3.1.1. Рішення про зміни в організації виробництва і праці, ліквідацію, реорганізацію, перепрофілювання установи, скорочення чисельності або штату працівників приймати лише після попереднього проведення переговорів (консультацій) з ПК – не пізніше як за три місяці до здійснення цих заходів.
3.1.5. Не допускати економічно необґрунтованого скорочення класів, робочих місць. У випадку об’єктивної необхідності скорочення педагогічних працівників провести його відповідно до чинного законодавства.
3.2. Профком зобов’язується:
3.2.2. Забезпечувати захист вивільнюваних працівників згідно з чинним законодавством. Відповідно до ст.184 Кодексу законів про працю України звільнення вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років (до шести років – ч.6 ст.179 КЗпП), одиноких матерів при наявності дитини віком до чотирнадцяти років або дитини-інваліда з ініціативи власника або уповноваженого ним органу не допускається, крім випадків повної ліквідації установи, коли допускається з обов’язковим працевлаштуванням.
Сторони домовилися, що при скороченні чисельності чи штату працівників переважне право залишатися на роботі у випадку однакової продуктивності праці і кваліфікації, крім передбачених законодавством, надається також:
– особам перед пенсійного віку;
– особам, які мають державні та галузеві нагороди.
Розділ 4. Оплата праці
4.1. Адміністрація зобов’язується:
4.1.1. Забезпечити в установі гласність умов оплати праці; порядку виплати доплат, надбавок, винагород, інших заохочувальних чи компенсаційних виплат; положень про преміювання.
Виплачувати педагогічним працівникам винагороду згідно до Положення про преміювання, Положення про виплату щорічної грошової
4.1.12. Доплату за заміну тимчасово відсутніх педагогічних працівників здійснювати за фактично виконану роботу в межах місячної ставки заробітної плати відсутнього працівника, або надаються додаткові дні відпочинку.
4.1.16. Встановлювати доплату до посадового окладу у розмірі 10% прибиральникам службових приміщень, зайнятих прибиранням загальних убиралень та санвузлів ( постанова КМУ від 07.01.2001р. № 134).
4.1.17. Забезпечити збереження за працівниками місця роботи і середнього заробітку за час проходження медичного огляду (ст. 10 Закону України „Про охорону праці”).
Розділ 5. Охорона праці
5.1. Адміністрація зобов’язується:
5.1.2. Забезпечити суворе дотримання посадовими особами та працівниками вимог Закону України „Про охорону праці” і нормативних актів з охорони праці та техніки безпеки.
5.1.3. При укладенні трудового договору з працівником проінформувати його під підпис про умови праці, наявність на робочому місці небезпечних та шкідливих виробничих факторів, можливих наслідків їх впливу на здоров’я, а також про його права на пільги та компенсації за роботою в таких умовах (КЗпП України ст.29, ЗпОП ст.5)
5.1.5. Проводити навчання і перевірку знань працівників школи, особливо зайнятих на роботах з підвищеною небезпекою.
5.1.6. Забезпечити видачу миючих засобів працюючим згідно з санітарно-гігієнічними вимогами.
5.1.23. Проводити періодичну експертизу технічного стану оснащення, споруд відносно їх безпечного використання.
5.2. Профком зобов’язується:
5.2.4. Проводити у встановленому порядку і строки попередній та періодичний медогляд.
5.2.5. Контролювати постійне дотримання працівниками школи правил внутрішнього трудового розпорядку, вимог з охорони праці.
5.2.6. На робочих місцях контролювати відповідність санітарно-побутових умов вимогам нормативних актів з охорони праці.
5.2.7. Брати участь у розслідуванні нещасних випадків, виробничих травм.
Розділ 6. Соціально-трудові пільги, гарантії, компенсації
6.1. Адміністрація зобов’язується:
6.1.1. Виплачувати педагогічним працівникам допомогу на оздоровлення в розмірі не менше посадового окладу (ст. 57 Закону України „Про освіту”).
6.1.5. У разі захворювання педагогічних працівників, яке унеможливлює виконання ними професійних обов’язків й обмежує перебування в дитячому, учнівському колективах, або тимчасового переведення за цих чи інших обставин на іншу роботу, зберігати за ними середній заробіток. У разі хвороби чи каліцтва попередній середній заробіток виплачувати до відновлення працездатності або встановлення інвалідності (ст.57 ЗУ „Про освіту”).
6.2. Профком зобов’язується:
6.2.1. Організовувати надання допомоги у вирішенні побутових умов, проблем пенсіонерам, які перебувають на обліку у профспілковій організації.
6.2.2. Забезпечити гласність при розподілі путівок. Сприяти організації санаторно-курортного лікування та відпочинку членів профспілки та членів їх сімей. Путівки для лікування виділяти в першу чергу тим, хто часто і тривалий час хворіє, хронічно хворим, тим, хто перебуває на диспансерному обліку за наявністю відповідних документів.
.
6.2.4. Організовувати родинні вечори, вечори відпочинку, присвячені Дню працівників освіти, 8 Березня, Новому року тощо.
6.2.5. Проводити День шанування людей похилого віку. Забезпечити запрошення на свято ветеранів праці та пенсіонерів.
Розділ 7. Гарантії діяльності
профспілкової організації
Адміністрація зобов’язується:
7.1. Надавати ПК всю необхідну інформацію з питань, що є предметом цього колективного договору, сприяти реалізації права профспілки щодо захисту трудових і соціально-економічних інтересів працівників.
7.2. Безкоштовно надавати ПК обладнане приміщення, засоби зв’язку, сейф, оргтехніку, канцтовари для забезпечення його діяльності, приміщення для проведення зборів, засідань тощо.
7. 4. Забезпечити звільнення від основної роботи представників або позаштатних працівників ПК для участі у статутних заходах на різних рівнях, а також на час короткострокового навчання із збереженням заробітної плати.
7.7. Забезпечити вільний доступ до матеріалів, документів, а також до усіх підрозділів і служб установи (їдальня, медичний кабінет) для здійснення ПК наданих профспілкових прав контролю за дотриманням чинного законодавства з охорони праці й техніки безпеки, виконанням колдоговору.
Розділ 8. Контроль за виконанням
колективного договору
Сторони зобов’язуються:
8.1. Визначити осіб, відповідальних за виконання окремих положень колективного договору, та встановити термін їх виконання (додаток 12).
8.2. Періодично проводити зустрічі адміністрації та ПК, на яких інформувати сторони про хід виконання колдоговору.
Профком зобов’язується вимагати від власника або уповноваженого ним органу розірвання трудового договору з керівником школи, якщо він порушує законодавство про працю і не виконує зобов’язань за колективним договором (ст. 45 КЗпП).
Графік роботи працівників
загальноосвітньої школи I-Ш ступенів № 23
м. Маріуполя Донецької області
- Час початку і закінчення роботи, обідньої перерви встановлюється Правилами внутрішнього розпорядку ЗОШ №23.
В межах робочого дня педагогічні працівники школи повинні виконувати всі види навчально - методичної та науково-дослідницької роботи відповідно до посади, навчального плану.
- Для працівників установлюється п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями: субота та неділя. Робота вчителя визначається згідно із розкладом навчальних занять, графіком роботи гуртків, секцій, факультативів, курсів, річним планом роботи, посадовими інструкціями.
- Встановити час початку робочого дня для педагогічних працівників за 10 хвилин до початку ранкової фізичної зарядки.
- 3 8.00 год. до 8.10 год. проводиться ранкова фізична зарядка.
О 8.15 год. починаються навчальні заняття.
- Тривалість щоденної роботи визначається графіками змінності, які затверджує директор школи за погодженням з профспілковим комітетом школи з додержанням тривалості робочого дня.
- Графік роботи усіх категорій працівників.
- Адміністративно-управлінський апарат:
директор, заступники директора з НВР,ВР, завгосп - встановити 40 годин на тиждень з ненормованим робочим днем - з 7.30 до 16.00 годин (перерва 30 хвилин).
- Робота вчителя визначається згідно із розкладом навчальних занять, графіком роботи гуртків, секцій, факультативів, курсів, річним планом роботи, посадовими інструкціями.
- Вихователь ГПД - 30 годин на тиждень, за окремим графіком.
- Бібліотекар - 20 год. на тиждень - 9.00-13.00 год.
- Секретар - 40 год. на тиждень – 8-00 год. - 16.30 год. (перерва 30 хвилин).
- Сторож - 12 годин - 19.00 - 7.00 (за окремим графіком)
- Двірник - 40 год. на тиждень - 6.00 год,-14.30 год. (30 хвилин перерва)
- Прибиральник службових приміщень - 7.00-15.30 (30 хвилин перерва)
- Робітник по обслуговуванню шкільної будівлі- 40 год. на тиждень 7.30-16.00 (перерва 30 хвилин)